SEKAPUR SIREH

Salam buat semua. Ini adalah blog ke2 saya tapi blog ini khusus untuk segala himpunan resepi2 yang saya kumpul. Sesungguhnya mengumpul resepi adalah hobi saya hehehe..Resepi2 ini adalah yang saya dapat dari kelas masakan yang saya hadiri, dari kawan2, dari internet, dari majalah dll.Credit untuk semua pencipta resepi.
Saya harap sekiranya anda telah mencuba resepi2 dalam blog ini, diharap sudilah kiranya anda memberikan maklumbalas disini. Sekian.

Saturday, September 13, 2008

Biskut Tintan Kelapa

sumber:RNet

1 cwn kelapa kering
1 cwn gula
1 cwn butter
1 biji telur (ambil kuning)
1 1/4 cwn tepung gandum
1 cwn tepung beras
1 cwn tepung sagu/ubi
1 sb baking powder
1 sb esen vanila
pewarna hijau (jika suka)
sedikit kismis utk hiasan

Pukul butter+gula hingga kembang
Msk kuning telur, pewarna hijau, esen vanila dan kelapa.
Msk campuran tepung tadi, dan uli.
Canaikan dan terap ikut suka.

*tambahkan tepung jika adunan masih lembik

No comments: