SEKAPUR SIREH

Salam buat semua. Ini adalah blog ke2 saya tapi blog ini khusus untuk segala himpunan resepi2 yang saya kumpul. Sesungguhnya mengumpul resepi adalah hobi saya hehehe..Resepi2 ini adalah yang saya dapat dari kelas masakan yang saya hadiri, dari kawan2, dari internet, dari majalah dll.Credit untuk semua pencipta resepi.
Saya harap sekiranya anda telah mencuba resepi2 dalam blog ini, diharap sudilah kiranya anda memberikan maklumbalas disini. Sekian.

Friday, November 6, 2009

Snowball Cookies

Sumber : RN

Bahan bahan
2 cawan tepung
2 cawan finely chopped nuts (walnuts or pecan)
1/4 cawan gula halus.
1 cawan butter (softened)
1 tsp vanilla
gula icing for rolling.

Cara:
1. Panaskan oven 325F
2. Campurkan tepung, nuts, gula, butter and vanilla
3. Putar dengan mengunakan speed yg rendah, sehingga sebati ( 3-4 minute)
4. Dengan mengunakan teaspoon, sudu dan bulatkan dough 1 inci bola
5. Letak diatas ungreased cookie sheet dalam1 inch apart.
6. Bakar selama 18-23 minute atau sehinnga warna tukar menjadi light
brown. Keluarkan secepat yg mungkin dari cookies sheet.
7. Roll dalam gula icing semasa tengah panas dan sekali lagi bila sudah sejuk.

No comments: